Cranio Sacraaltherapie gaat over loslaten van oud zeer. Dit is een breed begrip. Zowel fysieke als emotionele trauma's kunnen zich "vastzetten" in ons lichaam als ze niet afdoende verwerkt kunnen worden op het moment van optreden. Het vormt een verhoogde spanning of knoop. Deze spanning heeft invloed op hoe het lichaam functioneert. De werking van het zenuwstelsel wordt beïnvloed en dit kan onder andere tot pijnklachten leiden. Of een gevoel van onbehagen.

Ook acute trauma's kunnen tot klachten leiden denk bijvoorbeeld aan een val ( met de fiets) of je hoofd stoten. Ik heb veel ervaring met deze klachten en Cranio Sacraaltherapie kan vaak het herstel aanzienlijk bespoedigen.

Met Cranio Sacraaltherapie zoek de therapeut deze knopen op en met een lichte druk laat hij deze plekken ontspannen. Het lichaam kan daardoor weer vrij functioneren.

Cranio Sacraaltherapie is effectief bij:

• Hoofpijn
  • buikklachten
  • spanningsklachten
  • burnout
  • emotionele klachten
  • onbegrepen pijnklachten
  • whiplash/ val op hoofd (schedeltrauma)

Huilbaby's en Kinderen

soms kunnen de geboorte of problemen tijdens d zwangerschap leiden tot pijn/ongenoegen of spanning bij de pasgeborene. Dit uit het kind luidkeels. Een huilbaby zeggen we dan. Meestal heeft het te maken met spanning in de buik of nek. Cranio Sacraaltherapie is hier erg effectief. Het is bovendien veilig: er wordt geen druk of manipulatie gebruikt.

• huilbaby's
  • darmkrampjes
  • lactatieproblemen
  • slaapproblemen